torsdag 17 oktober 2013

Blomma på nytt vis

Har länge tänkt att jag skulle vilja ha en hängande kruka, någon sorts ampel i vardagsrumsfönstret. Har sett så tomt ut där på ena sidan, då på andra sidan har ett blombord med lite högre blommor. Så var jag en dag i Skanssi och från en blombutik där fick jag en idé jag ville prova. Det du behöver är en kanna av något slag, en blomma som gärna växer lite hängande, eventuellt extra mylla och ett hållbart snöre. Jag köpte en kanna i den stil jag gillar från Ikea, snöret är av jute och blomman kommer från Kodin 1. I blombutiken hade dom använt murgröna, vilket jag tycker mycket om, men tyvärr är katter väldigt allergiska för det så använde i stället en muehlenbeckia. Idén är ju då att det ska se ut som att blomman rinner ut från kannan. Att få kannan att hänga rakt med fönstret var en stressande utmaning, men sen konstaterade jag att det gör väl inget fast den hänger lite utåt, så här är några bilder :)!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar